Dołączyła: 29 Mar 2006 Posty: 3678 Skąd: Moja Jaskinia
Wysłany: 2007-05-01, 12:59
Rozwińcie temat z tym kluczem, proszę . Czy to chodzi o klucz np. w interpretacji wiersza, czy innego utworu?
_________________ "How could this go so very wrong
that I must depend on darkness
would anyone follow me further down
How could this go so very far
that I need someone to say
what is wrong
not with the world but me..."
Wiek: 34 Dołączył: 07 Cze 2006 Posty: 2062 Skąd: death proof car
Wysłany: 2007-05-01, 13:03
klucz jest do analizy wiersza, czyli głównego punktu pracy maturalnej - argumenty, jakie podajesz, muszą się pokrywać z tymi, które sobie ubzdurał ten który klucz stworzył. są w tym też punkty za język, ort, styl itd. ten klucz to kuriozum - z jednej strony warto się powoływać na pozaprogramowe lektury, a z drugiej nie warto za bardzo się rozpisywać i należy się ściśle trzymać tematu. nie robić wielokrotnie złożonych zdań, nie lać wody.
no. (mama polonistką jest)
na szczęście do maturki mam jeszcze mnóstwo czasu, bo jestem w pierwszej klasie LO :)ale i tak wiem co będę chciała zdawać i na jaki kierunek pójdę... będę zdawała polski rozszerzony, historię, angielski podstawowy i chyba historię sztuki. na pewno pójdę na historię sztuki bo to moja pasja
a jeśli chodzi o maturę z polskiego to wydaje mi się że nikogo nie obchodzą nasze poglądy. chodzi tylko o wiedzę... niestety
_________________ "ten zamek nie ma drzwi ani okien..." H. Poświatowska
Dołączyła: 29 Mar 2006 Posty: 3678 Skąd: Moja Jaskinia
Wysłany: 2007-05-01, 13:17
Czyli tak jak myślałem, klucz jest do wiersza. I to wbrew pozorom moi mili wcale nie jest takie głupie . Ten klucz ma na celu pokazanie, czy:
a) orientujecie się w twórczości autora
b) orientujecie się w realiach epoki, w której utwór powstał
c) czy potraficie na podstawie swojej wiedzy logicznie myśleć
d) jesteście bystrzy i umiecie poprawnie pisać
Wiadomo, że tyle ilu czytelników, tyle interpretacji, a w tym wypadku tak nie może być. Bo jeśli np. poeta tworzący w czasach wojennych pisze w wierszu że, powiedzmy, 'szkarłatna kurtyna przysłania mi niebo', to ktoś, kto nie zna epoki i natrojów panujących wtedy wśród poetów może sobie to zinterpretować, że nie wiem, że bohater (podmiot liryczny ) wiersza był w teatrze, w którym kurtyna była tak wielka, że się bohaterowi wydawało iż sięga aż do nieba... Rozumiecie? Interpretacji mogą być tysiące, a tu chodzi o mniej więcej jedną konkretną, tożsamą z ogólną atmosferą, w jakiej dany utwór powstawał .
Nowa matura jest spoko . Nie narzekajcie tak bejbasy
_________________ "How could this go so very wrong
that I must depend on darkness
would anyone follow me further down
How could this go so very far
that I need someone to say
what is wrong
not with the world but me..."
A ja się maturą nie martwię, teraz w głowie mam jak mi poszedł test gimnazjalny. Z humanistycznych pytań zamkniętych mam źle jedno na dwadzieścia. A no i chcę zdawać do jakiegoś plastycznego liceum, więc czekają mnie jeszcze cztery testy - malarstwo (nieźle) rysunek (mój konik) prawdopodobnie rzeźba/ kompozycja (i tu się boję, bo tego nienawidzę, ale już pokazywałem tu ulepioną głowę) oraz najgorsze - kwalifikacyjna rozmowa o sztuce ( o zgrozo)
Dołączyła: 29 Mar 2006 Posty: 3678 Skąd: Moja Jaskinia
Wysłany: 2007-05-01, 13:19
Aha, historia sztuki to świetna sprawa .
_________________ "How could this go so very wrong
that I must depend on darkness
would anyone follow me further down
How could this go so very far
that I need someone to say
what is wrong
not with the world but me..."
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 2267 Skąd: z pokoju
Wysłany: 2007-05-01, 13:20
Zbir napisał/a:
klucz jest do analizy wiersza, czyli głównego punktu pracy maturalnej - argumenty, jakie podajesz, muszą się pokrywać z tymi, które sobie ubzdurał ten który klucz stworzył.
Właśnie. Jednym słowem - przy pisaniu bardziej liczy się szczęście, niż umiejętność samodzielnego myślenia. Chyba, że nasze własne argumenty będą na tyle dobre, że zostaną uznane.
A, jeszcze jedno co mnie wkurza - na próbnej z historii nasza stara odejmowala punkty za to, ze odpowiedzi zaznaczalo sie w kolka, a nie podkreslalo tak jak to jest napisane w tresci zadania. Jakby to kurwa wielka roznica byla!
_________________ \m/
"Naród jest wspaniały, tylko ludzie chuje" - Józef Piłsudski
Dołączyła: 29 Mar 2006 Posty: 3678 Skąd: Moja Jaskinia
Wysłany: 2007-05-01, 13:21
Slurp! napisał/a:
rysunek (mój konik)
Nie gadaj że będziesz na egzaminie rysował swojego konika (kucyka)
_________________ "How could this go so very wrong
that I must depend on darkness
would anyone follow me further down
How could this go so very far
that I need someone to say
what is wrong
not with the world but me..."
Dołączyła: 29 Mar 2006 Posty: 3678 Skąd: Moja Jaskinia
Wysłany: 2007-05-01, 13:26
Ceandric napisał/a:
Zbir napisał/a:
klucz jest do analizy wiersza, czyli głównego punktu pracy maturalnej - argumenty, jakie podajesz, muszą się pokrywać z tymi, które sobie ubzdurał ten który klucz stworzył.
Właśnie. Jednym słowem - przy pisaniu bardziej liczy się szczęście, niż umiejętność samodzielnego myślenia. Chyba, że nasze własne argumenty będą na tyle dobre, że zostaną uznane.
A, jeszcze jedno co mnie wkurza - na próbnej z historii nasza stara odejmowala punkty za to, ze odpowiedzi zaznaczalo sie w kolka, a nie podkreslalo tak jak to jest napisane w tresci zadania. Jakby to kurwa wielka roznica byla!
Ce, jeśli Twoje argumenty będą dobre, albo jeśli przedstawisz je jako wartość dodaną to chyba będzie to działało tylko na plus dla Ciebie. Na pewno to docenią.
A odejmowanie punktów w tym wypadku to BARDZO DOBRA decyzja Twojej nauczycielki Ce. Sam przyznałeś że w treści zadania było napisane, żeby podkreślać wybrane odpowiedzi. Dlaczego? Ano, bo po pierwsze primo testy czasem są sprawdzane komputerowo i przy nieodpowiednim zaznaczeniu odpowiedzi komp ich nie "widzi", a po drugie, wiesz czym jest spowodowana ogromna ilość błędnych odpowiedzi? Nie, nie niewiedzą, tylko niezrozumieniem treści zadania. I na to zapewne chciała Was uczulić nauczycielka, póki jeszcze "walka" toczyła się "o pietruszkę".
[ Dodano: 2007-05-01, 13:28 ]
Ceandric napisał/a:
Slurp! napisał/a:
Pewnie nie pozwolą go przyprowadzić , z tego co czytałem można mieć jedynie swoje przybory
Bedziesz rysowal konika kolegi
-Franek, co ty tak zaglądasz pod tą ławkę? Na egzamin z rysunku przyniosłeś ściągi??
-Nie psze pani, modela
_________________ "How could this go so very wrong
that I must depend on darkness
would anyone follow me further down
How could this go so very far
that I need someone to say
what is wrong
not with the world but me..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach